Moje złote zasady w walce RZS vs. JA

Opisuję swoje metody leczenia i zapobiegania zaostrzeniom  na podstawie wieloletnich doświadczeń i obserwacji własnego ciała. To nie znaczy że dla każdej osoby chorującej na RZS będzie to odpowiednie.

1.  Nigdy,  ale to przenigdy nie myję rąk w zimnej wodzie 

2.  Staram się nie przegrzewać ciała, w szczególności nerek. Nie wyleguję się w słońcu, 
    uważam na   poparzenia słoneczne, stosuje filtr minimum 30UV ( a mam ciemną karnację)

3.  Siedząc nie zakładam nogi za nogę. ( gdy tak siedzę utykam przez godzinę).
   W samochodzie,zawsze ustawiam fotel tak aby podudzie całe przylegało do siedziska
   a kręgosłup przylegał do oparcia. Materac w łóżku mam twardy a poduszkę niską,            
    ortopedyczną.

4.  Nie lekceważę żadnego, nawet najmniejszego przeziębienia.

5.  Śpię minimum 6 godzin dziennie

6.  Przynajmniej 3 razy w tygodniu ćwiczę, w taki lub inny sposób.

7.  Pilnuję wagi. Obsesyjnie. Każdy kilogram obciąża moje kolana i stopy.

8.  Nie jem słodyczy, fast foodów,  soli, nie słodzę, rano wypijam letnią wodę z sokiem z  
    połowy cytryny, codziennie piję szklankę soku świeżo wyciskanego z czegokolwiek, 
    nie pije napojów słodzonych i  gazowanych, tylko woda, Ona może być  gazowana 
    np. Muszynianka, 

9. Regularnie chodzę do stomatologa, ginekologa i oczywiście, obowiązkowo reumatologa. 

10. Nie rozczulam się nad sobą, nie odpuszczam żadnych aspektów normalnego życia,
     nie stosuję  taryf ulgowych, nie narzekam, walczę o swoje dobre samopoczucie.

11. Czasem daję sobie wolne. Czytając, słuchając muzyki. leżąc i patrząc w ścianę. 

12.  Nienawidzę porad w stylu: unikaj stresu. Jak do diabła ich unikać w dzisiejszych czasach.   
      Z doświadczenia wiem że fatalnie wpływa na nasz organizm.  Dlatego:
 Ograniczcie stres😉



Wierzę, że nasze nastawienie do życia, wola życia jest potężnym orężem w walce z chorobą. Jednocześnie rozumiem osoby którym ból odbiera radość życia. Przeszłam ten etap. Długa to była droga. Ale wygrałam, albo przynajmniej walczę.  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 RZS- towarzysz mego życia , Blogger